2010-11-23

9. Your beliefs

Jag tror på att försöka att ständigt göra mitt liv och mig själv bättre och bättre. Jag snackar inte om karriärsval och sånt därnt, för det loppet tror jag att jag missade startskottet för. I alla fall om vi pratar om uppåtgående kurvor vad gäller status och inkomst.

Men jag tror på att våga. Jag vill aldrig stänga in mig i nån liten ruta. Jag vill aldrig tänka "det hade varit kul att göra det där, men nu är det för sent". Jag tror på att prova nya saker när det känns rätt, och på att hålla fast vid det gamla när det känns rätt. Skit samma vad man "ska" göra. Skit samma vad "alla andra" gör.

Jag tror på att hjälpa andra när jag kan. Jag tror på att våga vara liten och svag, och jag tror på att tro på att jag kan.

Jag tror på att sikta mot stjärnorna och hoppas att jag åtminstone lättar från marken.

Inga kommentarer: