2010-11-24

11. Your siblings

Jag har en brorsa som är två år yngre än jag. Han är en schyst kille, och vi lekte massor när vi var små. När vi blev lite större spelade vi dataspel och sånt (för han var en tvättäkta datanörd som började med en Vic-20 och bytte sig uppåt därifrån, och övergav ytterst motvilligt Amiga för PC till slut). Sen, när vi var i 25-årsåldern sådär, skrev vi ibland brev till varandra eller pratade i telefon, för då bodde vi på olika håll. Nu bor vi i samma stad, fast inte jättenära varandra, och ses tyvärr inte så himla ofta. Han har en söt liten son som jag gärna skulle leka med lite oftare än jag gör.

Sen så har min pappas sambo en dotter, men eftersom jag var arton när mina föräldrar skildes har vi aldrig delat hem, så där som syskon gör. Men jag gillar henne och vi ses då och då när jag hälsar på pappa.

Inga kommentarer: