2010-12-07

19. Something I regret

I det lilla kan man ju ångra en massa saker, allt från vad man valde att ta på sig för kläder på morgonen till varför man inte gick och tränade lite oftare under hösten.

I det stora, då? Det finns en massa saker jag skulle kunna ångra. Jag jobbar till exempel inte som lärare, vilket jag en gång i tiden utbildade mig till (jag upptäckte att jag inte var speciellt bra på att vara lärare). Så, visst, jag kanske ångrar att jag inte valde en annan utbildning, men jag har ju hankat mig fram ändå.

Så är det med det mesta, tycker jag. Jag kunde ha valt annorlunda, "bättre", men alla val jag har gjort har ju lett mig fram hit. Visst finns det detaljer jag vill ändra på i mitt liv, men på det stora hela är jag rätt så nöjd.

(Fast jag ångrar att jag inte lämnade den där killen lite tidigare, det gör jag verkligen.)

Inga kommentarer: