2007-10-14


Jag är lite lätt förkyld, och då är det väl okej att ägna ett par timmar åt att läsa bloggar och allmänt vara fullständigt oproduktiv? Vavava, visst är det väl det?

Under det senaste halvåret har jag två gånger drömt att personer i min omgivning har läxat upp mig angående saker jag gör som stör dem. Jag antar att de här sakerna är sånt som jag själv tycker att jag gör, och som irriterar mig. Undrar varför det är så svårt att förändra små beteenden som jag är medveten om att jag har, och som jag vill göra mig av med. Vad är det som hindrar mig? Vanans makt, antar jag. Okej, det handlar inte om att jag misshandlar folk direkt, men ändå. Jag ska jobba med mig själv, som det heter.

Jag måste också försöka att bli lite mindre klantig. Den här veckan har jag:

1) Kopplat in det nya strykjärnet utan att notera att det fanns en skyddande plastfilm på själva strykytan. Jag fick tillbringa 20 minuter med att skrapa bort fastsmält plast...

2) Lyckats köra in en kökskniv i handflatan när jag skulle vika ihop en pizzakartong. Kniven låg i kartongen, mig ovetandes, och hamnade alltså på nåt sätt i min handflata. Skadan blev inte allvarlig, men jag blev ändå svimfärdig så klart.

Lärdom av ovanstående punkter? Försök inte göra nånting annat än att ta en dusch direkt på morgonen. Hjärnan funkar inte som den ska.

Inga kommentarer: