2007-01-10

Gott nytt.

Jag tror att blodet i mina ådror har bytts ut till bly. Åtminstone känns mina fötter, ben och armar blytunga. Och en ständig trötthet har invaderat mig! Det måste vara mörkret. Det är mörkt när jag går till jobbet och det är mörkt när jag kommer hem. Den ljusa delen av dygnet tillbringas i en lysrörsupplyst kontorslokal. Ack, ja, synnerligen nedslående är det.*

Jag minns inte om det brukar vara såhär varje vinter. Kanske har det med åldern att göra? Förra året fyllde jag 35 och hittade det första gråa hårstrået på mitt huvud. Hej, medelålder!

Men... Det är nog meningen att jag ska jobba nu, eftersom jag sitter i den där lysrörsupplysta lokalen igen.


*Och naturligtvis är det inte det minsta synd om mig. Jag slipper i alla fall jobba i en mörk gruva, eller nåt.

Inga kommentarer: