2006-12-28

Jul och så.

Julen är över, och den firades hos både min och pojkvännens familj. På senare år har jag haft mindre och mindre "julkänsla" för varje år. Jag vet inte exakt hur den där julkänslan brukade kännas, men det var nog så att vissa dofter eller saker eller förehavanden väckte något slags känsla inom mig som vi kan kalla julkänsla. I år kände jag i princip ingenting av den. Men jag hade en trevlig jul ändå!

Nu återstår bara några få dagar av år 2006. Jag konstaterar att året har svischat förbi fort. Håhåjaja, det är väl så det känns när man börjar bli gammal. Under några år när jag till och från mådde ganska dåligt var nyårsafton en av årets hemskaste dagar. Kanske inte på grund av någon mer konkret anledning än den att det är en sån där dag när man förväntas ha så himla kul, och det hade inte jag. Och kanske också för att det var ett tecken på att ännu ett år passerat, på något sätt.

Hur som helst, nu för tiden känns det inte längre som någon hemsk dag, utan som en dag när det kan ges anledning att göra något trevligt. Jag vill skåla i något bubbligt och gå ett nytt år till mötes!

Inga kommentarer: