2011-02-16

25. A first

(Som om ingenting hade hänt fortsätter jag efter...en liten paus.)


Jag minns första gången som jag snorklade. Min känsla påminde mycket om Suziluz upplevelse.

Eftersom jag inte är nån fantastisk simmare och inte heller nån djärv äventyrare när det gäller vatten hade jag fått för mig att jag skulle hata snorkling, alternativt inte klara av det. Vet inte varför jag tänkte så; det är ju inte så mycket man behöver göra mer än att ta på sig snorkel och cyklop och ligga och plaska i vattnet.

Det var hur som helst häftigt med den där undervattensvärlden. Overkligt vackert och färgstarkt! Men också lite läskigt. Läskigt att höra sina andetag och vara så medveten om dem, läskigt med vatten överallt, och läskigt att så tydligt vara besökare i en värld som befolkas av varelser av ett helt annat slag.

Inga kommentarer: